Hongerspelen
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  Panem  

 

 A 'normal' day

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Madeline

Madeline


Aantal berichten : 22
Mockingjays : 40429
Registratiedatum : 27-05-13
Woonplaats : Wellington

Panem ID
Naam: Madeline Elizabeth Corbs
District: 2
Partner: Geen

A 'normal' day Empty
BerichtOnderwerp: Re: A 'normal' day   A 'normal' day Emptyma mei 27, 2013 7:56 am

Mijn bed lag zo lekker, ik wilde me nog een keer omdraaien om lekker door te slapen toen mijn moeder de kamer binnen kwam rennen. "Madeline, kom je zo wel optijd voor de training? Je wilt toch niet weer een les missen?" Eigenlijk zou ik daar geen problemen mee hebben. Aangezien het gisteren 11 uur werd, en het nu... half 7 was. Het liefst wilde ik haar gewoon negeren, maar ze had een punt. Wie weet zou ik gekozen worden. Het hele jaar door trainde we hard voor een wedstrijd waarvan de kans dat je meedeet 1 op de 10000 was. Iedereen uit ons district stond te trappelen om mee te doen. Vol zelfvertrouwen en motivatie, klaar voor de spelen. Misschien was ik daarom wel zo een buitenbeentje. Ik wilde niet meedoen aan de hongerspelen, het trainen was zwaar. Je moest ook nog eens vechten, ik had een hekel aan vechten. Ik las liever een goed boek. Mijn moeder zei dat als ik het vaak genoeg zou doen ik er lol in zou krijgen. Maar die hoop ben ik 2 jaar geleden al verloren. Nu was ik 15. En ik verwachtte niet dat ik gekozen zou worden. Ook had ik een ouder broer, Dilan, 17 jaar. Hij wijdde heel zijn leven aan deze spelen, terwijl zijn hoop bijna ten einde was. Hij werd dit jaar 18, dan zou hij nog maar 1 jaar kunnen meedoen. Hij was het 'voorbeeld' voor de familie, mijn vader was trots op hem en mam zat overal over hem op te scheppen. Maar ik had ze nog geen één keer over mij gehoord. Tuurlijk zouden mijn ouders niet trots op mij zijn. Logisch toch? Nouja, ik bleef liggen en deed alsof ik mijn moeder niet hoorde. Maar in plaats van dat ze me met rust liet trok ze de deken van mijn bed en gooide die op de grond. Ik had het koud maar wilde niet toegeven aan mijn moeder. "Zie je dit soms als een grap? Denk je dat wij dit voor de lol doen?" riep mijn moeder geiriteerd. Een stemmetje in mijn hoofd zei zo lijkt het anders wel. "Neem anders een voorbeeld aan je broer!" En ja hoor, daar begon het weer. Elke dag dezelfde preek, dat ik meer op mijn broer moest lijken ofzoiets. Daar had ik dus geen zin in. Mijn moeder gaf me nog een felle blik en liep boos de deur uit. *BAM* Die was dicht. Na lang peinzen over deze dag stond ik op en trok ik een happy zomerjurkje uit de kast. A 'normal' day 99814555welkzomerjurkji

Ik had geen zin om mijn haar te doen dus ik deed vlug een staart in. Ik schenkte een laatste blik naar de spiegel en liep voorzichtig naar beneden. Want anders zou ik Grace wakker maken. En dan kreeg ik de hele familie achter me aan. Het kostte altijd zoveel moeite om haar inslaap te krijgen. Daar zouden we niet aan beginnen.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
A 'normal' day
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hongerspelen :: Panem :: District 2-
Ga naar: